onsdag 2 november 2011

Hur är det med din inställning? del 1

Har du tänkt på att det är DU som sätter gränserna din form och ditt välmående?


Alltför ofta hör jag människor i min omgivning ge olika skäl till varför den senaste satsningen på att komma i form failade. Alltför ofta skapar jag upplägg och program som personen som bett mig om hjälp aldrig utnyttjar...
  • Knät höll inte...
  • Mycket på jobbet/i skolan.
  • Min PT har slutat...
  • Det är för dyrt!
Ja, du känner säkert igen de tusentals förklaringar som finns... 

Ska man vara ärlig så finns det väldigt få saker att "gömma sig" bakom. 
Har du dåligt med tid så jobba med korta pass på hemmaplan. Jobba med coreövningar, hantlar om du har, eller varför inte investera i ett gummiband? Ett pass behöver inte ta mer än 20 minuter och det är väldigt få som inte kan avvara den tiden 3-4 gånger/vecka... 

Vidare tycker jag att alla stressade människor borde ha ett par sköna skor liggande i bilen. Får du en stund över på väg hemifrån jobbet eller på lunchen så ta en rask promenad. Gör det till "din grej" att hitta nya ställen att promenera...
Jag lägger idag upp en ny hemsida där jag kommer att samla förslag på övningar och upplägg kopplade till träning och kost. Gå gärna in och titta och låt dig inspireras! Startade arbetet med sidan idag så mycket kommer att hända framöver.
https://sites.google.com/a/procivitas.se/idrottsrektorns-site/


Sluta nu att fokusera på alla hinder för träning och se möjligheterna!


Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar